Dealer Publis Gold(A4815) Sedia membeli Emas dan Perak Public Gold Ikut harga Semasa

Dealer Publis Gold(A4815) Sedia membeli Emas dan Perak Public Gold Ikut harga Semasa
jutawanemasperak sila ke muslimmall.blogspot.om
Atau anda mahu jadi dealer GSR boleh temui sy di web saya
http://gsr2u.com.my/byahya
Anda Ingin Artikel anda berkaitan Emas dan Perak disiar di web ini sila hantar ke ium_ilham@yahoo.com
dan jadi Agen Public Gold/beli emas perak Sekarang sms/tel 0128562426 (0195716819 wakil Perak)


Ringgit Terus Kukuh dan Emas Sentiasa Kukuh


RINGGIT dijangka terus mengukuh ke paras tinggi baru dalam tempoh terdekat, menuju paras RM2.97 bagi setiap dolar Amerika Syarikat (AS) dalam tempoh sebulan sebelum mencecah ke paras puncak pada RM2.93 dalam tempoh enam bulan.
Ahli Ekonomi AmResearch, Manokaran Mottain, berkata unjuran itu dibuat berasaskan kepada kajian menerusi model econometrik mata wang tempatan.“Secara keseluruhannya, sebarang peningkatan tertakluk kepada aktiviti pengambilan untung dalam jangka panjang, justeru bakal menyaksikan unit itu menurun sekitar 2.97 bagi setiap dolar AS menjelang akhir 2011.“Selain dolar yang lemah berikutan jangkaan pelonggaran dasar monetari AS, jangkaan spekulasi mengenai potensi kadar dasar semalaman (OPR) domestik menolak naik unit itu ke paras tertinggi dalam tempoh 13 tahun pada RM2.99 semalam,” katanya di Kuala Lumpur, semalam.
Manokaran berkata, sejak Januari lalu, mata wang tempatan itu sudah meningkat hampir 2.4 peratus berbanding dolar AS.Ahli ekonomi itu berkata, ringgit yang lebih kukuh juga sebahagian besarnya adalah susulan spekulasi bahawa peningkatan inflasi baru-baru ini akan mempengaruhi pembuat dasar untuk menaikkan kadar faedah atau terpaksa akur dengan penurunan nilai benar mata wang jika tidak berbuat demikian.
Kadar inflasi Malaysia meningkat kepada paras tertinggi dalam tempoh 23 bulan kepada tiga peratus pada Mac, lebih tinggi berbanding 2.9 peratus pada Februari.Beliau menambah harga bulan ke bulan meningkat hanya sebanyak 0.1 peratus pada Mac berbanding 0.5 peratus pada Februari dan 0.6 peratus pada Januari.
Manokaran berkata, spekulator menganggap kenaikan faedah 25 mata asas sebanyak tiga kali oleh Bank Negara Malaysia (BNM) sejak Mac tahun lalu, meletakkan Malaysia antara negara yang pertama mengetatkan dasar monetarinya.
OPR Malaysia kini pada tahap 2.75 peratus manakala Rizab Persekutuan AS mengekalkan kadar faedah dalam julat antara sifar dan 0.25 peratus sejak Disember 2008, katanya.“Perbezaan kadar faedah memihak kepada Malaysia berbanding AS, sekaligus menjadikan Ringgit lebih menarik berbanding dolar,” katanya. – BERNAMA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...