Dealer Publis Gold(A4815) Sedia membeli Emas dan Perak Public Gold Ikut harga Semasa

Dealer Publis Gold(A4815) Sedia membeli Emas dan Perak Public Gold Ikut harga Semasa
jutawanemasperak sila ke muslimmall.blogspot.om
Atau anda mahu jadi dealer GSR boleh temui sy di web saya
http://gsr2u.com.my/byahya
Anda Ingin Artikel anda berkaitan Emas dan Perak disiar di web ini sila hantar ke ium_ilham@yahoo.com
dan jadi Agen Public Gold/beli emas perak Sekarang sms/tel 0128562426 (0195716819 wakil Perak)


Ceta Dari Web Kawan2

mmm lama dah xtulis ni …sampai ada pembaca yang setia dgn pdg ni tanya dah xberfungsi ka web ini….tekejut la juga.Sebenarnya pgd facebook mmg aktif  sebab kebelakanagan ni sibuk sikit dgn anak2 yg kluar masuk hospital (demam),balik kg kenduri,menyertai sukan dan selepas blk saya sdiri xsihat.
Pada 13/5/11 saya ada menghadiri Seminar emas oleh sifu En.Syukor Hashim di PG Srawak Branch….sebelum seminar ada seorang peserta kursus bertanyakan pada saya,betulkah ar-rahnu tak terima lg Gold bar/dinar PG lg.Tekejut la juga pada awalnya.tp selepas seminar ada kluar makan bersama rakan PGS,PG staff n sifu Syukor Hashim adala bersembang-sembang tentang ini.Di sini saya rumuskan serba sedikit dr sudut pandangan saya la.
1) Berkuatkuasa 16/5/11 ni semua agro bank (ar-rahnu) tidak akan memerima lg wafer/gold bar/dinar bukan PG punya sahaja semua jenis pun sama.(Di harap buat sementara waktu sahaja la).mungkin ada sebab tu..?( ada baik n buruknya tu).
2) Syarat/peraturan ini tidak termasuk emas yg telah ada didalam ar-rahnu.saya dipahamkan emas yg didalam masih boleh di sambung jangka masa pajakan tu (6+3+2) atau surat ya boleh diperbaharui.yg baru nak masuk n yg telah ditebus dan nak dibawa masuk semula tu yang dah xboleh.Tetapi syarat ini tidak melibatkan semua jenis barang kemas kecuali akaun dia dh penuhla hahahaha.
3) Baru-baru ni saya ada terbaca di utusan malaysia yg RHB pun nak buka ar-rahnu…boleh baca di link ini http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0429&pub=utusan_malaysia&sec=Korporat&pg=ko_02.htm&arc=hive saya harap ar-rahnu ini akan menerima semua jenis gold bar n dinar.
4) Apabila semua orang mula menyimpan emas, bank akan mula gelabah… pasal mereka tak dapat mencetak emas sebagaimana mereka dapat mencetak wang fiat ( bnm la ni )… pasal emas adalah wang yang sebenar. So, tidak mustahil bank akan cepat  kekurangan dana dan menyukarkan operasi mereka walaupun kaedah ni menguntungkan bank tapi bila dah ramai yg sedar peri pentingnya simpan emas ini.bank memerlukan dana yg besar utk operasi ini dan terpaksa dia kluarkan wang dahulu utk pinjaman yg kita buat ni.dasyatnya juga penangan emas ni.tp ada org  kata bank buat begini sb ada  compny guna program pinjaman/belian guna kaedah 35-65 % ni menyebabkan dana bank cpt habis.(betul la juga) bank kena kluarkan modal utk mereka yg nak beli emas dari company tu la pula. 65% lg tu dia kna support…mana larat kalu dah beratus ribu buat mcm ni.Dengan terlaksanakan ar-rahnu tidak lg memberi pinjaman sebegini, akan melenyapkan company2 yg buat cara skim ni akan terkubur.
5) Realitinya duit kertas tak akan pernah habis….kerajaan akan cetak lagi dan beri pinjaman lagi dan lagi dan lagi…kelebihan beli, simpan emas ni sebab ia lindungi kita(dari inflasi)…cuma bank tak boleh nak buat interest sb ar-rahnu sng ckp interest nya yg boleh dikenakan max ialah 1% x mcm yg lain2..tapi berhati-hati dgn pajakan…jgn sampai tersangkut! dlm tu kna tebus balik , jual n beli.nak jd cerita samalam saya p la juga tomei n habib cek2 harga kot2 la incase nak perlukan duit…haaha igt bank xnak ambik dh xlaku emas kita…rupa2 masih ok tp rendahla sikit…utk emas pg saya sarankan klau terdesak sgt jgn jual kat kdai emas ni jatuh smpai 20 – 25 % tu…jual blk pada pg cuma kurang 5-8 % ikut item nya la.tp klau sabar skit jual la pada org atau agen atas skit pada harga “buy back” tu.
ok la buat kali ni….saya akan update lg dr masa kesemasa pekembangan ini….harap2 esk ada berita baik selepas pihak pg ada perbincangan.tp nasihat saya jgn jd kan ini alasan kita tidak mahu menyimpan emas lg sekurang-kurangnya 20% dr potfolio simpanan kita mestilah dlm bentuk emas dan silver (insyallah kita xakan menyesal di kemudian hari)…..Dikhabarkan juga bahawa bank pusat yang dulunya menjualkan rizab simpanan emas mereka, kini sedang dalam usaha membeli semula ketulan emas kuning itu dan menjadikannya sebagai rizab simpanannya semula untuk mengurangkan kebergantungan mereka kepada matawang Dollar. http://www.publicgold.com.my/content/view/2893/98/lang,english/ cuba baca artikel ini…ini juga merupakan sb trun naik harga emas di pasaran.
sekian wasalam…..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...